Oppgave 1
Definisjonen på informasjon og samfunnskontakt er ”organisasjoners planlagte kommunikasjon med omgivelsene.”
Oppgave 2
Grunnen il at det er nødvendig å drive informasjon og samfunnskontakt er fordi folk at krav på å få vite hva som skjer i samfunnet og landet. Hvis man driver reklame om noe eller har en nyhetsreportasje har de krav på å få vite sannheten, derfor må journalister og informatører granske sakene og finne informasjon.
Oppgave 3
PR er et omdømme, som for eksempel en organisasjons PR, er denne organisasjonens omdømme. Markedsføring kan være reklamer eller andre ting for å enten markedsføre et produkt eller skaffe god PR. Informasjons og samfunnskontakt er planlagt kommunikasjon, det kan altså være PR og markedsføring.
Oppgave 4
Omgivelsene kan være området eller samfunnet en organisasjon er i.
Oppgave 5
Interessenter er noen som interesser innenfor et bestemt område. Interessegrupper er en spesiell form for interessenter. Dette er organisasjoner som har sterke interesser i en bestemt sak.
Oppgave 6
Det som folk flest mener, kaller vi ”den offentlige mening.”
Oppgave 7
Et PR-byrå har som jobb å skaffe et positivt omdømme til dem de jobber for.
Oppgave 8
En definisjon på omdømme er ”hvordan en virksomhet oppfattes av opinionen og samfunnet.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar